vrijdag 14 mei 2010

De turn heeft jouw hand verbeterd

Als de turn card jouw hand verbetert, moet je doorgaans inzetten of verhogen als je de kans krijgt. Enkele factoren die je hierbij in overweging moet nemen:
  • Als ik na de flop passief heb gespeeld (gecheckt of meegegaan) en mijn hand is verbeterd, zal ik vaak zeer agressief gaan spelen met deze verbterde hand.
  • Als ik na de flop agressief heb gespeeld, zal ik de hand eerder langzamer spelen als die aanzienlijk is verbeterd.
  • Als mijn tegenstander inzet en mijn hand is verbeterd, zal ik in bijna alle gevallen verhogen.
  • Als ik denk dat een bet mijn tegenstander ertoe kan brengen een betere hand weg te gooien, zal ik in bijna alle gevallen inzetten als mijn hand verbetert.
  • Als ik na de turn de best mogelijke hand heb, wil ik zoveel fiches in de pot krijgen als mijn tegenstander toestaat. Ik vraag me dan af:"Hoe krijg ik mijn tegenstander zo ver de grootst mogelijke fout te begaan?"
  • Als mijn hand verbetert naar two pair en als two pair waarschijnlijk de beste hand is, zal ik in bijna alle gevallen extreem agressief spelen. Het is heel erg onwaarschijnlijk dat mijn hand nog verder verbetert op de river, terwijl mijn tegenstander vaak een hand zal kunnen maken die de mijne verslaat (draw live).
  • Als ik two pair op de turn krijg, probeer ik de pot meteen te winnen, vooral tegen meerdere tegenstanders.
  • Als mijn hand is verbeterd en ik heb een straight, probeer ik bijna altijd in te zetten en de pot in te nemen als ik het tegen een flush draw op moet nemen. Hier is een inzet van ten minste twee derde van de pot gepast. Als er geen flush draws zijn, kan het erg misleidend zijn een straight te hebben. Als ik een misleidende straight heb gemaakt, is het meestal gepast te check-raisen.
  • Als ik mijn hand heb verbeterd tot een flush, de nut flush heb en er geen pairs op het board liggen, kan mijn tegenstander in het beste geval tien outs krijgen. In dat geval heeft hij 20% kans om te winnen. Inzetten met de helft van de pot geeft hem een drie-op-een kans op de pot als hij de beste hand heeft en 20% kans op een full hous op de river.
  • Als ik niet de nut flush heb en mijn tegenstander heeft een hogere flush card, heeft hij zeven outs. Hij zal in 14% van de gevallen de winnende hand kunnen maken. Maar wanneer er bescheiden wordt ingezet, zal hij in dit geval waarschijnlijk de inzet achternajagen. Ongeveer de helft van de pot geeft hem een drie-op-één kans op de pot en daar zal doorgaans op worden meegegaan als hij daarmee het ergste wegneemt.
  • Als ik mijn hand heb verbeterd tot een full house en ik denk dat mijn tegenstander een flush draw of een straight draw heeft, zal ik bijna altijde een derde van de pot inzetten. Mijn tegenstander ziet dat hij een kans van 4-1 heeft op de pot en denkt dat hij een kans van 20% heeft het te halen, zelfs al lijkt het er op dat hij zal gaan verliezen. Ik wil dat hij denkt de juiste pot odds te krijgen om mee te gaan met de inzet. Veel spelers maken de fout op dit punt te checken in de hoop dat hun tegenstanders een flush of een straight maken. Ik daarentegen zet in en geef hen de juiste odds om die flush of straight achterna te jagen. Als ik denk dat ze hun hand hebben gemaakt op de river, zal ik altijd hoog inzetten, omdat ik weet dat zij zullen meegaan of verhogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten