zaterdag 8 mei 2010

Grote laydowns durven maken

Om bij No limit Hold’em te kunnen winnen, moet je in staat zijn een grote laydown te maken (een erg sterke hand weggooien).

Er kunnen zich veel situaties voordoen waarin je een fantastische hand hebt en er een hoop geld in de pot zet, maar waarin blijkt na zorgvuldige analyse dat je moet concluderen dat jouw favoriete hand misschien niet de beste is. Het is doorslaggevend voor jouw succes om een dergelijke val te kunnen ontlopen. Hoe moeilijk en jammer het ook lijkt, je moet in staat zijn om weg te lopen.
Als je erover denk een grote laydown te maken, overweeg dan verscheidene factoren als deze:



  • Komt de speelwijze van mijn tegenstander overeen met wat ik over hem weet? Zo ja, dan zal ik eerder een grote hand weggooien. Zo niet, dan zal ik eerder meegaan.

  • Ben ik echt pot committed? Als ik de juiste pot odds krijg om mee te gaan met kaarten die nog komen, moet ik dat ook doen, of ik bega een fout. Je hand weggooien terwijl de pot odds aangeven dat je mee moet gaan, getuigt niet van een grote laydown, maar van een grote fout.


  • Hebben mijn tegenstanders ontzag voor mijn speelwijze? Zo ja, dan ben ik meer geneigd weg te lopen en de grote laydown te maken. Zo niet, dan zal ik eerder meegaan.


  • Ben ik onlangs nog genoodzaakt geweest goede handen weg te gooien? Zo ja, dan zal ik eerder meegaan. Ik wil niet met me laten sollen aan de tafel. Zo niet, dan ben ik eerder geneigd om weg te lopen.


  • Kan mijn tegenstander het zich veroorloven een grote fout te maken in deze situatie? Zo ja, dan zal ik eerder meegaan. Zo niet, dan zal ik eerder weglopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten